driesenlobke.reismee.nl

cit(n)y trip

Het was nog even spannend of we wel in Sydney zouden raken, een vulkaan in Chili barstte uit en spuwde zijn as onze richting uit, tot de laatste dag voor ons vertrek waren alle vluchten geschrapt. Met de herinnering aan de Eyjafjajëketöll (ik probeer het zonder opzoekingswerk :p) vreesden we dat we nog even zouden vastzitten en zelfs nooit in Indonesië zouden raken. Gelukkig was de grote vulkaan ons goed gezind en zoals gepland vlogen we op zaterdag 18 juni naar Sydney.

Het is al laat wanneer we aankomen maar ons ongeduld is groot, dus ontdekken we Sydney alvast ‘by night’. We wandelen tot aan Darling Harbour, een kleine haven met restaurantjes en een groot shoppingcentrum en worden er verrast met een groot vuurwerk van op het water, onze citytrip kon niet mooier beginnen.

De volgende ochtend beginnen we op een zonnig terrasje met een warme chocomelk (die heel hard naar de chocomousse van mijn mama smaakt, de beste ter wereld trouwens). We wandelen verder langs de Botanical gardens en kunnen zo het Opera House, van op afstand, in alle glorie bewonderen. Net naast de torenhoge gebouwen, aan de waterkant, lijkt hij klaar om elke moment uit te varen.

Ook vandaag hebben we geluk, ze delen gratis kaartjes uit voor een ‘slagwerk en blazers’ concert( in het opera house) en dankbaar zoeken we dus snel onze plaatsjes op. Op het podium staan een tiental xylofoons klaar, een instrument dat ik altijd graag heb gehoord, maar de muziek die deze pas afgestudeerde muzikanten hieruit laten klinken is pas echt overweldigend. We zijn allebei onder de indruk en wanneer ze overtuigend afsluiten met het nummer ‘Dawn of war’, gaan onze haren even rechtstaan en voelen wanen in een echte oorlogsfilm.

Het verbaast ons dat er nog geen schippers de scherpe kliffen raakten wanneer ze dit prachtige bouwwerk waaruit die mooiste muziek weerklinkt voorbij varen.

Naast een gezellige haven en een prachtig operagebouw, valt er nog veel meer te beleven in Sydney. We laten ons vermaken door straatartiesten, lopen even door chinatown, ontdekken een shoppingcentrum in een prachtig gebouw met veel te dure winkels, wandelen door mooie parken met prachtige fonteinen, eten veel te veel sushi en spenderen uren in grote boekenwinkels. Na 4 dagen genieten van deze moderne stad, zijn we klaar voor de cultuurshock: Indonesië.

De aswolk is ondertussen weer teruggekeerd, alle vluchten zijn weer geannuleerd dus opnieuw was het weer spannend afwachten wanneer we onze volgende bestemming zouden bereiken, maar dat, lees je in onze volgende blogtekst.

Jitske

Leuke citytrip! maar ge moest het weer spannend maken, en over de voorbije twee weken niets vertellen :p Ik wacht vol ongeduld ;)

Nina (NL ;) )

Ha Dries en Lobke,

Wat een superdupergave verhalen hebben jullie! Ik waan me even helemaal weg uit Nederland als ik jullie site bekijk. En dan die foto's, WOW, jullie hebben echt veel talent voor fotografie, echt prachtig! Geniet er nog lekker van, ben heel benieuwd naar jullie volgende stuk over Indonesie....